Noi repere în amenajarea grădinilor. Despre Chelsea Flower Show v-am mai povestit în ultimii ani. Aşadar, s-a format o tradiţie. Chiar dacă în acest an mai toate evenimentele au fost organizate cu bugete mai mici, lucru care a afectat numărul de participanţi sau calitatea amenajărilor expuse, Chelsea a rămas un reper.
Nu e doar o expoziţie florală, este un eveniment ce se pregăteşte vreme de un an. Atât participanţii, cât şi vizitatorii îşi alocă bugete, fac planuri de expuneri sau de achiziţii, iar vedetele care vizitează anual Chelsea Flower Show atrag şi ele un public anume. Pe lângă faptul că e o întâlnire de specialitate pentru peisagişti, florişti, grădinari profesionişti sau amatori, este şi un prilej monden. Se scrie mult despre acest eveniment şi nimeni nu-l poate rata.
GRĂDINI SPECTACULOASE
Ca şi în anii trecuţi, secţiunile expoziţiei au fost: grădini spectaculoase, grădini urbane, grădini rurale, aranjamente florale, produse ajutătoare pentru grădinărit şi pavilionul central, unde se fac lansările de produse noi şi unde se află şi centrul de conferinţe - vizitatorii participă la diverse prezentări susţinute de specialişti. La prima categorie, câştigătoarea de anul acesta este grădina sponsorizată de ziarul Daily Telegraph. Ea a fost proiectată de un peisagist suedez şi realizată de un contractor britanic. Aşadar, a avut loc o fuziune între elementele suedeze moderne, confortabile şi elementele tradiţionale din grădina britanică. La aceeaşi categorie a obţinut un premiu special şi grădina parfumată proiectată de Laurie Chetwood şi Patrick Collins. Ei au folosit pentru această grădină trandafiri şi levănţică, plante aromatice, câteva bulboase şi două tipuri de conifere, pentru a degaja un parfum proaspăt şi uşor dulceag. Aşa cum îi plăcea reginei Elisabeta I, idee care a şi stat la baza proiectării acestei grădini.
@N