În unele cazuri decizia a fost luată după ce au fost furaţi de angajaţi.
Majoritatea oamenilor de afaceri care au decis să-şi scoată la mezat afacerile invocă motive personale. Pentru a grăbi tranzacţiile, au grijă să anunţe zonele unde sunt situate spaţiile şi mai ales dotările făcute în decursul timpului. Acesta este şi cazul Andreei Dascălu, care şi-a scos la vânzare restaurantul deschis în cursul anului trecut.
„Îl vând pentru că plec din ţară şi nu are cine să se mai ocupe de afacere. Investiţia este făcută anul trecut, când am cheltuit 65.000 de euro cu dotarea şi amenajarea. Acum cer pe el 42.000 de euro“, a spus Andreea Dascălu. Restaurantul de 120 de metri pătraţi este situat în centrul oraşului, dar deocamdată nu au apărut cumpărători interesaţi să preia business-ul complet, cu dotări şi cu angajaţi.
„Dacă nu reuşesc să-l vând unei persoane despre care să ştiu că este la fel de serioasă ca şi mine, prefer să-l închid. Am pus mult suflet în acest local“, a susţinut proprietarul. Tot din motive personale a fost scoasă la vânzare şi o farmacie în Miroslava. „Am decis să vând nu din cauza crizei, pentru că oamenii oricum vin la farmacie pentru medicamente. Am alte planuri de viitor însă“, a precizat proprietarul farmaciei situate la numai doi kilometri de Iaşi.
Furaţi de angajaţi
Unii patroni s-au declarat învinşi în faţa angajaţilor care fură pe rupte. În loc ca încasările să ajungă în casa de marcat, acestea ajung în buzunarele frizerilor sau ale măcelarilor. Gheorghiţă Mihalcea are mai multe măcelării în oraş şi a decis să o vândă pe cea de la Gara Internaţională. „Nu am luat decizia din cauza crizei, ci pentru că am probleme cu angajaţii. Uneori te trezeşti că munceşti degeaba“, a spus omul de afaceri. El a precizat că în momentele în care angajaţii sunt nesupravegheaţi bagă banii în buzunar.
Cu aceeaşi problemă se confrun