Timp de o săptămână, între 24 şi 31 iulie, un grup de voluntari din Anglia, coordonaţi de Sue Jennings, i-au ajutat pe copiii autişti să înţeleagă lumea din jurul lor, să o exprime într-un mod creativ şi să interacţioneze cu ceilalţi. Este prima activitate de acest gen dedicată copiilor cu autism şi părinţilor lor din Asociaţia „Copiii de Cristal” Braşov.
Orele de lucru cu copiii s-au desfăşurat la Şcoala Generală Nr. 24, unde, de altfel, va funcţiona şi un centru de orientare şcolară şi recuperare a copiilor cu nevoi speciale. Centrul este realizat într-un parteneriat cu Primăria Braşov, Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov şi Facultatea de Ştiinţe Educaţionale, din cadrul Universităţii „Transilvania”. 18 copii care suferă de autism au fost preluaţi de cei şase voluntari şi specialistul în dramaterapie, Sue Jennings. Orele de terapie au constat în lucruri simple – jocuri senzoriale, masaj, exerciţii de respiraţie. Acestea sunt un prim pas pentru recuperarea abilităţilor micuţilor care suferă de această boală şi chiar integrarea lor în social, potrivit terapeutului. „Dramaterapia îmbină teatrul şi educaţia, reprezentând un mod eficient de a lucra cu copii în şcoală. Este o metodă folosită atât pentru bebeluşi, cât şi pentru adulţi şi este una funcţională, deoarece ajută la formarea legăturii cu emisfera dreaptă a creierului, cea responsabilă cu creativitatea, cu imaginaţia şi abilitatea de a construi relaţii. Persoanele din spectrul autist au emisfera dreaptă mai puţin dezvoltată decât cea stângă. Ei, chiar dacă se descurcă foarte bine în domeniile tehnice, în matematică, în zona literaturii se descurcă greu. Iniţial, s-a crezut că nu pot fi creativi şi nu pot să înveţe decât prin repetiţie, ceea ce nu este adevărat”, a subliniat Sue Jennings, preşedinte al Asociaţiei de Terapie prin Joc şi Dramaterapie din România. Timp de o săptămână, copiii s-au jucat