Sudul litoralului, asaltat de „suveniruri" de prost gust
# Turiştii sunt întâmpinaţi de tarabe ruginite, de prelate fluturând în vânt sau pline de apă de ploaie
Mangalia mai are drum lung şi anevoios până când se va putea lăuda cu un turism la nivelul ţărilor cu tradiţie în domeniu. Din păcate, localitatea nu a reuşit nici până acum să îşi găsească un „brand" al ei, în afara Festivalului „Callatis", manifestare de tradiţie la malul mării. Amalgamul de modern şi vechi, de Occident şi de Orient face ca oraşul să fie veşnic într-un haos total.
Ca mai peste tot în staţiuni, indiferent că e vorba despre cele de la mare sau de la munte, turistul se îndreaptă către locul unde ştie că va putea cumpăra ceva „ieftin şi de efect" pentru rude sau colegii de muncă rămaşi acasă. În sudul litoralului, bazarurile nu mai sunt de mult ceea ce erau acum 20 - 30 de ani. Arta ce ieşea din mâinile meşterilor artizani a rămas în colţuri stinghere, în primul rând fiind aşezat kitsch-ul.
Mangalia are trei bazaruri ceva mai răsărite, amplasate central, însă în niciunul nu sunt comercializate suveniruri şi obiecte tradiţionale, ci numai lucruri ieftine, aduse din Turcia sau China. Dacă bazarurile de la „Stadion" şi cel din centrul oraşului („Mihai Eminescu"), aşa-zisele buticuri, au fost bine amenajate şi au un aspect rezonabil, în faţa Colegiului Economic lucrurile nu stau la fel.
Turiştii sunt întâmpinaţi de tarabe ruginite, de prelate fluturând în vânt sau pline de apă de ploaie. Clientul litoralului sudic, în căutare de suveniruri, se mulţumeşte să cumpere de aici tricouri de 10 lei, papuci de plajă de 10 lei sau şepci de 20, în timp ce face slalom printre şosete sau lenjerie intimă! Un proiect mai vechi, de amenajare a unui spaţiu potrivit pentru tarabagiii care mor de cald în timpul verii şi îngheaţă iarna, dar şi pentru aspectul estetic al zonei, se pa