Pilotul Florin Guran şi copilotul Constantin Zaharia au obţinut cel mai bun timp din competiţia internaţională: 25 de ore şi 48 de minute. Nouă autoturisme de teren, opt motociclete şi patru ATV-uri au luat startul pe 27 iulie, la Satu Mare, în competiţia ce se doreşte a fi Paris - Dakar a României. După şase zile de competiţie şi peste 2.800 km parcurşi, piloţii bolizilor de teren au trecut sâmbătă, la Mangalia, linia de finiş a Transcarpatic Rally 2009. Au străbătut 14 judeţe.
Trasee forestiere
La finalul competiţiei au mai ajuns doar şapte autoturisme şi şapte motociclete. Pe parcursul raliului, concurenţii din România, Bulgaria şi Italia au fost nevoiţi să facă faţă atât probelor de navigaţie în teren, cât şi celor speciale. „Întreaga competiţie din Satu Mare şi până la Mangalia s-a desfăşurat numai pe drumuri care nu sunt deschise circulaţiei publice, drumuri forestiere, miniere sau de pământ. Chiar dacă maşinile şi motocicletele sunt înmatriculate, am evitat să includem probe pe drumurile publice doarece acestea sunt puternic modificate“, a declarat Dan Popescu, director de competiţie.
Cu toate că autoturismele au gonit pe drumuri neamenajate au atins viteze de peste 150 km/h. Astfel, după cei peste 2.800 km parcurşi la secţiunea auto, primul loc a revenit echipajului Florin Guran şi Constantin Zaharia la bordul unui Mitsubitshi Pajero cu un timp total de 25 de ore şi 48 de minute. Pe locul secund s-au clasat italienii Cangi Vicenzo şi Catherine Lefebure, care au pilotat un Isuzu Trooper. Ultimul loc de pe podium a revenit unui alt duo autohton, Mihai Leonte şi Iulian Leonte, la volanul unui Aro Super Rally.
Raliu România - Bulgaria
În ceea ce priveşte secţiunea moto, marele premiu a revenit italianului Ugo Filosa, urmat de conaţio-nalul Christian Pastori, locul trei fiind adjudecat de bulgar