De obicei cunoscute pentru versatilitate, break-urile pot să aibă şi un aspect interesant. Citroën C5 Tourer este cea mai bună dovadă, maşina arătând absolut uimitor şi ridicându-se la nivelul Sedanului.
Gândite ca autovehicule de familie, break-urile pot depăşi condiţia de maşini apreciate doar pentru capacitatea de a căra căruciorul copilului alături de celelalte şapte genţi cu bagajele necesare unei deplasări la munte sau pe litoral.
Este de ajuns ca Citroën C5 Tourer să fie văzută din afară, iar clişeul de mai sus se voalează instantaneu. Pe scurt, C5 Tourer este „piesă" de maşină. Arată superb, întărind ideea că francezii se află într-un moment de graţie al inspiraţiei la nivel de design, pentru ca la interior, asemeni Sedanului, să duduie de tehnologie. Sistemul de direcţie păstrează în faţa şoferului tradiţia cu butuc fix, instrumentele de bord sunt bine delimitate şi abundă atât pe consola centrală, cât şi pe volan. Afişajele sunt tot la superlativ, mai ales prin prisma culorilor folosite, fundalul portocaliu fiind de mare efect. Pentru că totuşi vorbim despre un break, confortul pasagerilor este peste cel din Sedan, unde oricum n-am sesizat vreo problemă în acest sens. La Tourer însă, parcă scaunele sunt şi mai comode, existând şi posibilitatea optării pentru un plafon panoramic care amplifică senzaţia de lux şi lejeritate pe care o respiră maşina.
Modelul testat a fost echipat cu un economic motor diesel de 2.0 litri şi 138 CP şi transmisie automată în şase trepte. Ţinuta de drum a fost impecabilă, asta şi datorită suspensiei Hydractiv III +, care oferă două moduri de rulare, în funcţie de solicitările şoferului şi de condiţiile de drum. C5 Tourer a defilat pe autostradă, s-a arătat nebănuit de sprinten pe Dealul Negru şi pe Valea Oltului şi s-a descurcat foarte bine şi în oraş, având o manevrabilitate de nebănu