Reprezentantii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului au decis sa schimbe strategia de vanzare a Avioane Craiova (AVIO), dupa ce valabilitatea ofertei de privatizare a companiei din domeniul aeronautic a expirat fara ca institutia statului sa ajunga la o intelegere cu singurul ofertant, firma italiana Alenia Aeronautica.
"Strategia va include si solicitarea unui ajutor de stat pentru societate, in conditiile in care acesta va fi aprobat de catre Comisia Europeana... AVAS a fost mandatata sa continue procesul de privatizare a Avioane Craiova, in numele si pentru Ministerul Economiei, pana la data de 14 octombrie 2009", au precizat reprezentantii AVAS.
Divergentele dintre institutia statului si ofertant au avut la baza datoriile mari pe care Avioane Craiova le are la bugetul de stat, care depasesc 9 milioane de euro si pe care Alenia Aeronautica nu doreste sa le achite.
Firma italiana a oferit circa un milion de euro pentru actiunile producatorului autohton din domeniul aviatiei si s-a angajat sa realizeze investitii de 18 milioane de euro daca statul sterge datoriile firmei romanesti.
AVAS a scos la privatizare compania in urma cu 10 luni de zile, intre timp aceasta acumuland pierderi semnificative, care s-au cifrat in primele sase luni din acest an la peste 10 milioane de lei (2,4 milioane de euro).
Avioane Craiova se afla in acest moment intr-o situatie financiara delicata, la 31 iunie inregistrand o valoare contabila negativa, de -8,7 milioane de lei si datorii totale de 42,1 milioane de lei (10 milioane de euro).
Reprezentantii Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului au decis sa schimbe strategia de vanzare a Avioane Craiova (AVIO), dupa ce valabilitatea ofertei de privatizare a companiei din domeniul aeronautic a expirat fara ca institutia statului sa ajunga la o intelegere cu singurul ofertant, firma it