Vara, timp de câţiva ani, Costineştiul, pe la plecarea lui iulie din peisaj şi sosirea grabnică a lui august, era mai animat decât niciodată. Tineri mulţi, foarte mulţi, cei mai mulţi. Nu doar pentru că era vară şi toată lumea invada plaja staţiunii pentru a fura din soare şi a se răcori în mare, dar şi datorită Festivalului de Film pentru Tineret de la Costineşti, care era foarte aşteptat şi anima de fiecare dată atmosfera. Filme multe, bune şi aproape bune, actori mulţi, cunoscuţi şi debutanţi, regizori. Evenimentul era băgat în seamă de toată lumea, iar presa avea relatări spumoase.
A 12-A EDIŢIE
În 1989, festivalul ajunsese la cea de-a 12 ediţie. Într-un articol publicat în vara lui '89 în revista Cinema, Horea Murgu consemnează retrospectiv: "Mă gândesc mai ales la primele manifestări, acelea care nu aveau un rezumat mai mult sau mai puţin fidel şi nedistorsionat în foile vreunei «Secvenţe», şi ea mai mult sau mai puţin consecventă unui stil şugubăţ, dar recunoscându-şi totuşi responsabilitatea de oglindă a evenimentelor. (...) Senzaţia, în amintire, este că primele două ediţii au avut acea dulce prospeţime a lucrului, a comportamentului nepremeditat, spontan.
În juriul festivaliştilor erau mai puţini auxiliari, parcă, şi concurenţa era mai de dragul jocului, chiar şi a jocului de mimă sau monopoly, care umpleau timpul «liber» al festivaliştilor şi «chibiţilor» de atunci (unii dintre aceşti suporteri intrând în prim-planul ediţiilor ulterioare). Sigur, lipsa auxiliarilor aducea uneori şi disconfort, dar media de vârstă a tuturor participanţilor la gală fiind net sub 40 de ani, totul era suportat mai «studenţeşte»".
SECVENŢA LUI CRISTOIU
"Secvenţa" avea un loc aparte "pe panoul" festivalului. Publicaţia condusă de Ion Cristoiu se distribuia gratuit şi era aşteptată ca pâinea caldă. Pentru ilustraţiile sale deoseb