Romania a urcat cu o pozitie in topul mondial al producatorilor de autovehicule, ajungand pe locul 30, dupa ce in anul 2008 a reusit sa inregistreze o crestere de 1,5 procente fata de 2007, chiar si in conditiile in care productia de masini a scazut in majoritatea tarilor lumii.
Coronita este insa castigata si anul acesta, la fel ca anul trecut, de Japonia, care a ramas cel mai mare producator de autovehicule din lume, cu peste 11 milioane de masini fabricate, numar apropiat de cel din 2007.
China este al doilea mare constructor auto, urmat de Statele Unite ale Americii si Germania, potrivit datelor Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).
In ceea ce priveste topul european, Romania a ramas, ca si anul trecut, pe locul 14, cu peste 245.000 de masini fabricate. In timp ce productia de masini din Romania a ramas constanta, nu acelasi lucru se poate spune despre companiile producatoare de masini din restul Europei.
Cele mai mari scaderi ale industriei auto au avut loc in Taiwan, Austria, Finlanda, Italia si Canada, in timp ce mai multe autouturisme au fost produse anul trecut in Indonezia, Malaezia, Polonia, Ungaria si Serbia.
Clasamentul Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile cuprinde 39 de tari.
La nivel european, primul loc este ocupat de Germania cu 6 miloane de autovehicule construite anul trecut. Urmeaza Franta si Spania, tari unde industria auto a scazut puternic, cu aproape 15 procente, respectiv, 12%.
Romania a urcat cu o pozitie in topul mondial al producatorilor de autovehicule, ajungand pe locul 30, dupa ce in anul 2008 a reusit sa inregistreze o crestere de 1,5 procente fata de 2007, chiar si in conditiile in care productia de masini a scazut in majoritatea tarilor lumii.
Coronita este insa castigata si anul a