Comercianţii au împânzit cu reclamele la programele-spion reţelele de socializare şi forumurile destinate femeilor. Societăţile specializate în vânzarea de programe-spion exploatează în ultima vreme o nouă nişă comercială, în Arabia Saudită. În premieră, publicul-ţintă al campaniei de marketing îl reprezintă femeile.
Oficial, cei care vând programele informatice de supraveghere afirmă că acestea sunt utilizate mai ales de către părinţi, pentru supravegherea pe internet a copiilor, şi de către patroni, care pot controla astfel ce pun la cale angajaţii, în reţea. Cu toate acestea, comercianţii au împânzit cu reclamele acestor programe reţelele de socializare şi forumurile destinate femeilor. Iar cele vizate în mod special sunt femeile măritate, atrase cu sloganuri explicite de genul: „Supraveghează computerul soţului tău!“ sau „Sparge-i parola!“
Badr Abdul-Aziz, 26 de ani, angajat la „Alps Online Company“, susţine că 90% din vânzările societăţii specializate în astfel de programe sunt asigurate de femei.
Un astfel de program-spion creat de societatea amintită costă 1.000 de riyali saudiţi (190 de euro) şi este trimis direct pe adresa de mail a clientului, acompaniat de un cod secret şi de instrucţiunile de instalare. Abdul-Aziz afirmă că programul este imposibil de detectat de către utilizatorul de drept al computerului.
O dată ce a fost configurat, „spionul“ va trimite zilnic clientului un mail cu detalii despre toate aplicaţiile deschise de către utilizator, precum şi copii ale mailurilor primite sau trimise de pe acel computer, cu data, ora şi identitatea corespondentului.
Problema legalităţii acestui tip de programe nu se pune, pentru că nu este nevoie de vreo autorizaţie specială. O dată ce funcţionarea societăţii a fost agreată, a şi primit un permis pentru vânzare de softuri şi programe inform