Konstantinos Stefanidis, director general Arval România, companie specializată în construcţii metalice, consideră că managerii ar trebui să fie foarte atenţi la oportunităţile care apar în piaţă. Managerul Arval nu poate face previziuni clare pentru 2009. Speră, totuşi, la o cifră de afaceri similară cu cea din 2008, adică opt milioane de euro. La 35 de ani, Konstantinos Stefanidis este noul manager de zonă al companiei Arval, divizie a ArcelorMittal Construction. El se ocupă de piaţa din România şi de sucursalele din Balcani, Grecia, Ungaria şi Ucraina. Cu toate că recesiunea economică a lovit în plin piaţa de construcţii din România, Stefanidis se arată optimist în privinţa vânzărilor pe acest an.
Cifra de afaceri, la fel ca în 2008
În 2009, Arval vizează, în România, o cifră de afaceri similară cu cea din 2008, şi anume opt milioane de euro. Şi asta deoarece piaţa românească a construcţiilor metalice are încă potenţial de dezvoltare, alături de cea grecească. Din estimările proprii, România şi Grecia vor contribui cu 50% la vânzările Arval din Balcani. „Noi vedem România drept una dintre pieţele mari ale Europei, dar şi ca pe un centru strategic pentru extinderea în ţările vecine”, spune Konstantinos Stefanidis.
Anul trecut, în zona Balcanilor, soluţiile oferite de Arval au adus companiei venituri de 40 de milioane de euro. Stefanidis şi-a propus să perfecţioneze departamentul de logistică al companiei, întrucât acesta nu funcţionează „aşa cum trebuie“. Concret, vrea să optimizeze legătura dintre Arval România şi diviziile similare din Grecia, Franţa sau Suedia.
În plus, consideră că cea mai mare provocare a jobului său este adaptarea soluţiilor Arval la specificul fiecărei pieţe din zona Balcanilor.
Grecul se întoarce, practic, în această regiune, după o experienţă de doi ani (2002 – 2004), c