Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, a raportat un profit de 48 de milioane de euro, mult sub asteptarile analistilor, din cauza somajului in crestere, ce ii obliga pe europeni sa fie mai cumpatati la cumparaturi.
Desi analistii mizau pe obtinerea unui profit net de 88,4 milioane de euro, Metro a reusit sa ajunga doar la 48 de milioane de euro, in cel de al doilea trimestru al anului, evolutia fiind considerata totusi pozitiva, in raport cu pierderile de 453 de milioane de euro, din perioada similara a lui 2008, a anuntat luni compania, citata de Bloomberg.
Veniturile au scazut cu 3,8%, pana la 15,3 miliarde de euro, din cauza somajului, scaderii preturilor produselor alimentare si deprecierii valutare.
De asemenea, vanzarile au scazut in Europa, principala sursa a incasarilor Metro, pentru a 14-a luna consecutiva, in iulie, pe masura ce disponibilizarile i-au obligat pe europeni sa cheltuiasca din ce in ce mai putin, potrivit unui studiu Bloomberg.
"Metro se pregateste pentru vremuri grele, din cauza somajului care va creste in continuare, in special in Germania", spune Heiko Feber, analist la Bankhaus Lampe, din Dusseldorf, care prevede ca vanzarile Metro vor scadea si anul viitor.
Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, a raportat un profit de 48 de milioane de euro, mult sub asteptarile analistilor, din cauza somajului in crestere, ce ii obliga pe europeni sa fie mai cumpatati la cumparaturi.
Desi analistii mizau pe obtinerea unui profit net de 88,4 milioane de euro, Metro a reusit sa ajunga doar la 48 de milioane de euro, in cel de al doilea trimestru al anului, evolutia fiind considerata totusi pozitiva, in raport cu pierderile de 453 de milioane de euro, din perioada similara a lui 2008, a anuntat luni compania, citata de Bloomberg.
Veniturile au scazut cu