Oprirea promoţiilor de tip buy-back în magazinele de electronice şi electrocasnice scade vânzările, reduce cantităţile de deşeuri colectate şi pune reciclatorii în dificultate. Cu cel puţin 60% au scăzut vânzările de produse electronice şi electrocasnice în 2009. În această perioadă, nu de puţine ori, managerii lanţurilor de retail, dar şi cei ai producătorilor de echipamente au declarat că promoţiile de tip buy-back au fost cele care au susţinut piaţa şi au impulsio
Oprirea promoţiilor de tip buy-back în magazinele de electronice şi electrocasnice scade vânzările, reduce cantităţile de deşeuri colectate şi pune reciclatorii în dificultate.
Cu cel puţin 60% au scăzut vânzările de produse electronice şi electrocasnice în 2009. În această perioadă, nu de puţine ori, managerii lanţurilor de retail, dar şi cei ai producătorilor de echipamente au declarat că promoţiile de tip buy-back au fost cele care au susţinut piaţa şi au impulsionat vânzările. „În perioadele de maxim, vânzările în sistemul buy-back au reprezentat 25% din total“, spune Adrian Olteanu, director de operaţiuni la Flamingo.
Asta, până când ministrul mediului a hotărât, în luna iunie, stoparea acestor promoţii. Nu le-a interzis, pentru că legea nu îi oferă instrumentele necesare, dar a „recomandat“ să nu se mai folosească banii obţinuţi din taxa verde pentru oferirea de discounturi şi, implicit, pentru creşterea cifrei de afaceri a retailerilor. Până acum, reducerile de 15% oferite in cadrul promoţiilor erau suportate în proporţie egală de retailer, producător şi organizaţia de gestiune colectivă a deşeurilor (Ecotic, Environ etc.). Acum unii producători se gândesc serios să continue ofertele de acest gen prin forţe proprii.
Dacă un neavizat poate crede că ministrul Nemirschi a făcut recomandarea gândindu-se întâi de toate la cheltuirea cumpătată a banilor obţinuţi de la populaţi