Felipe Massa profita în 2006 de retragerea lui Michael Schumacher pentru a deveni pilot full-time la Ferrari. Acum, istoria se repetă în sens invers. Septuplul campion mondial e gata de curse după accidentul lui Massa. Schumacher a intrat într-un program intensiv pentru a-şi putea recăpăta forma de concurs. Pe când fanii Formulei 1 erau încă buimăciţi de vestea revenirii lui Michael Schumacher, omul care a dat peste cap recordurile Marelui Circ era deja la volan pe circuitul Mugello.
Cât ai trece pe la standuri pentru o realimentare şi un schimb de pneuri, Schumi îşi recăpătase deja superlicenţa pe care o pierduse la finalul sezonului 2005, odată cu retragerea, începuse programul de pregătire fizică şi rulase câteva sute de kilometri la volanul unui monopost.
Nu F60, cel cu care Ferrari concurează în acest sezon, ci doar un F2007, deoarece regulamentele FIA interzic testele în timpul sezonului pe maşinile de concurs. Nu a fost însă o piedică pentru stabilirea unui program de pregătire cu meticulozitatea cu care pilotul german îşi obişnuise colaboratorii pe vremea când concura.
„Următoarele săptămâni vor fi dedicate în totalitate pregătirii. Voi încerca să parcurg cât mai mulţi kilometri pe monoposturile pe care le voi împrumuta cu sprijinul prietenilor mei de la F1 Clienti. Chiar dacă sunt monoposturi mai vechi, important pentru mine este să pilotez”, a declarat Schumacher.
Pregătirea fizică este crucială
Chiar dacă are în continuare o condiţie fizică de invidiat chiar şi pentru unii atleţi, Schumacher trebuie să-şi testeze limitele sale în următoarele săptămâni pentru a vedea dacă este capabil să reziste un weekend întreg de concurs. De acest lucru se vor ocupa doctorul său personal, Johannes Peil şi un fizioterapeut.
„Îşi va asculta corpul şi apoi va vedea cum vor decurge pregăt