Rivalii pieţei low cost, Wizz Air şi Blue Air, schimbă la mijlocul anului planul de atac, îndreptându-se către cei circa 400.000 de pasageri pe care compania My Air, intrată recent în faliment, îi transporta anual dinspre şi către România. În mai puţin de o lună, doi mari operatori low cost, My Air şi Sky Europe, şi-au declarat falimentul. Vestea vine la mai puţin de un an după ce companiile anunţaseră că urmează să fuzioneze şi să devină astfel cel mai mare ope
Rivalii pieţei low cost, Wizz Air şi Blue Air, schimbă la mijlocul anului planul de atac, îndreptându-se către cei circa 400.000 de pasageri pe care compania My Air, intrată recent în faliment, îi transporta anual dinspre şi către România.
În mai puţin de o lună, doi mari operatori low cost, My Air şi Sky Europe, şi-au declarat falimentul. Vestea vine la mai puţin de un an după ce companiile anunţaseră că urmează să fuzioneze şi să devină astfel cel mai mare operator din Europa Centrală şi de Est. Mai multe rute, tarife mai bune, toate acestea reprezentau promisiunile celor doi operatori low cost pentru 2009. Prima care a anunţat falimentul a fost Sky Europe, dar la câteva zile după anunţ şi-a reluat zborurile. În prezent, încă operează de două ori pe săptămână între Bucureşti şi Viena, păstrându-şi supremaţia pe această rută. Licenţa temporară îi va expira însă în această toamnă, când, potrivit reprezentanţilor pieţei, operatorul low cost îşi va încheia socotelile definitiv cu transportul aerian.
Probleme pentru pasageri
În schimb, partenerul său, My Air, a rămas fără licenţă în urmă cu două săptămâni. „Problemele financiare, lipsa unui investitor pe care nu l-am găsit au băgat compania în faliment“, au declarat pentru Capital surse din cadrul companiei italiene. Spre deosebire de Sky Europe, My Air a încetat să mai zboare, nu a restituit banii pentru biletele deja achiziţionate, ş