Revizie tehnică la uzina Dacia, întreaga platformă industrială de la Mioveni şi fabricile furnizorilor de componente din industria auto. Măsura e valabilă toată luna august. Activitatea uzinei va fi oprită timp de patru săptămâni, de luni, 3 august. Toţi cei aproximativ 14 mii de angajaţi ai Dacia se vor afla în concediu în acest interval.
Revizie tehnică la uzina Dacia, întreaga platformă industrială de la Mioveni şi fabricile furnizorilor de componente din industria auto. Măsura e valabilă toată luna august.
Activitatea uzinei va fi oprită timp de patru săptămâni, de luni, 3 august. Toţi cei aproximativ 14 mii de angajaţi ai Dacia se vor afla în concediu în acest interval.
În sectorul producţiei auto şi activităţile conexe lucrează aproximativ 220 de mii de oameni, potrivit estimărilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România.
România a urcat în 2008 cu o poziţie, pe locul 30, în topul marilor producători de vehicule. Ţara noastră s-a menţinut pe poziţia 14 în Europa, potrivit Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile.
În 2008, în România au fost produse 245.308 autovehicule, mai multe cu 1,5% faţă de anul anterior. Dintre acestea, 231.056 de unităţi au fost autoturisme, iar 14.252 vehicule comerciale.
Suedia s-a plasat în topul pe anul trecut imediat înaintea României, urmată la rândul ei de Uzbekistan, Taiwan şi Portugalia.
În clasamentul realizat de Organizaţia Internaţională a Constructorilor de Automobile sunt incluse 39 de state.
Primele trei poziţii sunt ocupate de Japonia, cu peste 11 milioane de maşini produse, în scădere cu 0,3% faţă de 2007, China, cu circa nouă milioane, în urcare cu 5,2% şi Statele Unite, cu aproximativ opt milioane.
Germania se află de-abia pe locul al patrulea, cu circa şase milioane de vehicule produse în 2008, mai puţin cu 2,8%.
Ultimele do