După ce anul trecut, de 1 decembrie, Muzeul a lansat ciocolata Brukenthal, făcută împreună cu o societate din Cisnădie, pentru anul acesta conducerea muzeului pregăteşte o nouă surpriză: vinul Brukenthal. Sursa: Bogdan Brylynski
„Sunt produse care aduc şi un mic câştig financiar, dar în primul rând ne aduc promovare", spune Sabin Luca, directorul muzeului sibian.
Muzeul Naţional Brukenthal a devenit oficial marcă înregistrată pentru următorii 10 ani, iar analizarea documentaţiei de către Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci a durat aproape nouă luni de zile. Conducerea muzeului sibian spune că era nevoie de înregistrarea mărcii pentru crearea unei brand şi a unei imagini proprii.
„Ne aflăm, pentru următorii zece ani, în posesia mărcii înregistrate „Muzeul Naţional Brukenthal". Am avut dreptul de a folosi această marcă şi siglă încă de acum opt sau nouă luni. De acum putem porni o ofensivă în dorinţa noastră de a crea un brand internaţional", a declarat Sabin Luca.
Parteneriatul cu firma din Cisnădie, în urma căruia a fost creată ciocolata Brukenthal, se bucură de succes. Muzeul vinde, în fiecare săptămână, în jur de 1.000 de ciocolate. Ciocolata costă 5 lei, muzeul suportă 1% din costurile de producţie şi primeşte 10 procente din profitul obţinut.