Cumpărătorii de maşini, motociclete sau tractoare, din orice colţ al judeţului, nu mai au decât o soluţie: să vină până la centrul RAR, din Braşov, pentru identificarea necesară înmatriculării autovehiculului. Ministerul Transporturilor a hotărât închiderea tuturor punctelor de lucru ale Registrului Auto Român, pentru a face economie. „Toate punctele de lucru s-au închis, din cauza recesiunii. Dacă doi săteni din Ucea, de exemplu, îşi vând tractoarele între ei, sunt nevoiţi să vină cu ele aici. Nicăieri în lume nu există o astfel de situaţie şi nu este în regulă, dar trebuie să ne conformăm”, este de părere Adrian Stănoiu, directorul RAR Braşov. La staţia RAR din Făgăraş se făceau identificări, verificări, schimbări de motor identic, schimbări de culoare şi redobândirea certificatelor de înmatriculare.
Tranzacţii puţine
Totuşi, cozile din faţa sediului din Braşov al Registrului Auto Român au dispărut. „Lumea nu mai are bani să îşi cumpere maşini. Oricum valul cel mare a fost în a doua jumătate a anului trecut, când toată lumea vroia să apuce să îşi ia maşină până să se introducă noua taxă de înmatriculare”, mai spune Adrian Stănoiu. Dacă la poarta instituţiei erau, în permanenţă, în acea perioadă, peste 300 de autovehicule, acum numărul lor nu depăşeşte 20.
Second de România
Foarte multe firme care aduceau maşini din străinătate au dispărut de pe piaţă odată cu introducerea taxei de primă înmatriculare. Cele care mai există, aduc la comandă. „Când au piaţă de desfacere, vin şi ei cu marfa. Nu mai aduc altfel, pentru că stau cu ele în târg fără să le cumpere nimeni. Oamenii nu mai cumpără maşini neînmatriculate în ţară. Vânzările şi cumpărările se fac acum cu maşini second, din România” , este de părere directorul RAR Braşov. Cei care vor să îşi cumpere o maşină sau o motocicletă neînmatriculată în ţară, îşi pot calcul