Corporaţia japoneză Panasonic a anunţat ieri o pierdere uriaşă înregistrată după primul semestru al acestui an, dând vina pe vânzările slabe de televizoare, camere video digitale şi alte produse electrice şi electronice în perioada recesiunii, informează Yahoo News.
Panasonic a făcut publică o pierdere netă de 52,89 miliarde de yeni japonezi, echivalentul a 560 de milioane de dolari americani, înregistrată în perioada aprilie - iunie 2009. În aceeaşi perioadă a anului trecut, Panasonic raporta un profit de 73,03 miliarde de yeni. În 2009, veniturile companiei au scăzut cu 25,9%, conducând la o pierdere operaţională de 20,18 miliarde de yeni faţă de un profit de 109,57 miliarde de yeni, cât înregistra în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reprezentanţii companiei cu sediul în Osaka au explicat acest fapt prin scăderea drastică a vânzărilor şi declinul preţurilor.
Panasonic, care cumpără în prezent compania rivală Sanyo, nu a schimbat prognoza de 195 de miliarde pierdere până în martie 2010, avertizând că, în viitor, „bătaia“ preţurilor se va acutiza.
Compania japoneză se aşteaptă ca vânzările să scadă cu zece procente, dar să crească profitul operaţional cu 2,9 puncte procentuale, echivalentul a 75 de miliarde de yeni.
Corporaţia concediază 15.000 de muncitori şi închide mai multe fabrici într-o încercare de a-şi reveni după primul an din ultimii şase, în care a înregistrat pierderi.
Panasonic nu este singurul gigant japonez cu probleme. Săptămâna trecut, Sony a raportat pierderi nete de 37,1 miliarde de yeni după perioada aprilie - iunie, iar corporaţia Sharp a pierdut 25,2 miliarde de yeni.
Microsoft se bucură pentru un punct de piaţă în State
Cota de piaţă a Microsoft a crescut cu un punct luna trecută, ajungând împreună cu Yahoo la 20,36% din piaţa motoarelor de căutare pe internet pe continentul nord-american, inform