Preţul mediu plătit pentru produse de acest tip este de 50 de euro. Românii se arată foarte sensibili la valorile obiectelor de baie cumpărate. Criza doar a accentuat importanţa calităţii produselor achiziţionate. Cel mai des, consumatorul autohton schimbă bateria de la chiuvetă. Acest produs este urmat de lavoar, la concurenţă strânsă cu vasul de WC. Opţiunile clienţilor s-au orientat, în special, către produsele din segmentul mediu-economic, potivit Ioanei Medrega, specialist marketing divizia Ceramice Sanitare Romstal.
Criza economică i-a determinat pe consumatori să se reorienteze către acele produse care le oferă cel mai bun raport calitate-preţ. „Ne-am adaptat portofoliul în funcţie de nevoile pieţei, dar am continuat, în acelaşi timp, să mizăm şi pe un design deosebit al obiectelor sanitare şi al seturilor de baie“, spune Francesc Recasens, General Manager Roca Obiecte Sanitare.
Scump, domnule! Scump!
Obiectele sanitare ceramice şi bateriile din cadrul chiuvetelor au fost cele mai vândute produse din portofoliul principalilor clienţi din piaţă deoarece acestea sunt piese esenţiale în amenajarea unei băi.
Preţul mediu al bateriilor vândute de compania Romstal anul trecut a fost de 39 euro. În 2008, într-un top al vânzărilor realizate de Romstal pe segmentul de obiecte sanitare, cele mai mari valori s-au înregistrat pe un model de baterie de lavoar, locul doi fiind ocupat de un vas de WC.
Din punct de vedere al sumelor încasate de companie în urma comercializării produselor sale, primele două locuri sunt ocupate de două tipuri de baterii, una pentru lavoar, iar cealaltă pentru cadă. WS Consult Group, un alt distribuitor important din această piaţă, a vândut cel mai mult perechi lavoar şi vas de WC.
Aceste produse ocupă şi un spaţiu mic în baie, fiind în acelaşi timp mai uşor de