Bayerische Motoren Werke AG (BMW), cel mai mare producător de automobile de lux din lume, a înregistrat o scădere cu 76% a profitului net aferent celui de-al doilea trimestru al anului, ca urmare a scăderii accentuate a cererii pentru maşini exclusiviste. Astfel, profitul net al BMW a scăzut la 121 milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu 507 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, vânzările grupului au coborât cu 11 procente
Bayerische Motoren Werke AG (BMW), cel mai mare producător de automobile de lux din lume, a înregistrat o scădere cu 76% a profitului net aferent celui de-al doilea trimestru al anului, ca urmare a scăderii accentuate a cererii pentru maşini exclusiviste.
Astfel, profitul net al BMW a scăzut la 121 milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an, comparativ cu 507 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut.
De asemenea, vânzările grupului au coborât cu 11 procente, la 12,9 miliarde euro, de la 14,5 miliarde de euro în 2008.
Grupul german nu a făcut previziuni şi pentru următorul trimestru, argumentând că nu poate face acest lucru în condiţiile volatilităţii tot mai mari a pieţelor şi a situaţiei economice incerte.
BMW, care pe lângă brandul propriu deţine şi mărcile Mini sau Rolls Royce, a anunţat că livrările din ultimele trei luni au scăzut cu 18%, la 338.190 de unităţi.
În primele şase luni ale anului, BMW a înregistrat o pierdere de 31 milioane de euro şi o scădere a vânzărilor cu 12%, la 24,5 miliarde de euro.
SURSA: Business Day