"Cum să devii un Nimeni - mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România" se intitulează cap-coadă cartea lansată la Humanitas de Iulian Comănescu, unul dintre cei mai prezenţi analişti media de la noi. Volumul oferă o viziune relaxată, anecdotică pe alocuri, asupra fenomenului media în ultimii 20 de ani.
După cum explică Iulian Comănescu titlul cărţii: "Un «Nimeni» este opusul lui «cineva» la scară istorică, şi totuşi e o persoană care a fost numită cu insulta asta tocmai pentru că a făcut ceva". De asemenea, autorul atenţionează că dacă îl veţi lua prea în serios, ceea ce nu-şi doreşte în mod special, cartea sa vă va învăţa cum să fiţi invidiaţi, insultaţi, calomniaţi, în timp ce ţintiţi exact contrariul: ca bunătatea, deşteptăciunea, realizările voastre să devină cunoscute. Un avertisment pentru aceia care se gândesc să alerge cu braţele deschise către notorietate.
EMINESCU ŞI PĂRGHIILE NOTORIETĂŢII
Lucrarea este atractivă atât pentru "jucătorii" din spaţiul mediatic, prin prisma analizei pe care Comănescu o face urmând traiectoria de la media clasice la new media, pentru studenţi la jurnalism şi comunicare, dar şi pentru cititorul neavizat, însă curios să descopere ce se află dincolo de sticla televizorului, dincolo de discursurile actorilor publici ori de feţele zâmbitoare (sau mai puţin relaxate) cu care adoarme seară de seară. Nu în ultimul rând, lectura este recomandabilă şi persoanelor cu notorietate care au beneficiat de o analiză de brand personal din partea autorului, analize realizate ca studiu de caz. Andreea Esca, Gigi Becali, Elena Udrea sunt câţiva dintre cei "dezbrăcaţi" de Iulian Comănescu şi arătaţi lumii cu bune, dar mai ales cu rele. Din coloratul peisaj al mediei româneşti nu lipseşte poetul nepereche, "o Elodie a vremii sale" (aşa cum îl numeşte autorul într-un interviu), sintagmă sur