Viaţa şi condiţiile de trai ale studenţilor s-au degradat enorm în ultimii 20 de ani. Cum se poate transforma o premiantă, în mai puţin de un an de zile, într-o prostituată implicată într-o crimă de o cruzime greu de imaginat?
În aceste zile au loc negocieri intense între Ecaterina Andronescu, ministrul Educaţiei, sindicate şi partide politice în legătură cu pachetul de legi ce ar trebui să reformeze sistemul de învăţământ. La prima vedere, între cele două evenimente nu este nicio legătură, dar, ca-ntr-un film de fraţii Coen în care povestea pune în mişcare întâmplări ce par incompatibile, şi în acest caz educaţia şi crima sunt legate între ele.
Cele mai noi studii de psihologie aplicată vorbesc de influenţa mediului asupra succesului şi eşecului oamenilor. Malcolm Gladwell, autorul cărţii „Outliers”, spune că mediul în care trăim, învăţăm şi muncim este determinant pentru reuşita noastră ca indivizi. Şi nu numai mediul, ci şi oamenii din jurul nostru.
Carmen Bejan era o tânără crescută într-o familie cu venituri modeste, în care părinţii munceau din greu pentru a-i asigura un viitor fiicei lor. Dar au dat greş. În ziua în care Carmen a intrat la Medicină, probabil au fost fericiţi şi habar n-aveau că venirea ei la facultate va fi începutul sfârşitului. Scăpată de sub tutela părinţilor, intrată într-un mediu anarhic şi corupt, e vorba de căminul studenţesc, fără experienţă de viaţă, Carmen a fost rapid vânată de un prădător sexual care a determinat-o să se prostitueze. Această viaţă în care îţi vinzi trupul pentru bani se poate sfârşi prost. Carmen Bejan a trecut dintr-un mediu, cel familial, în care nimic nu era permis, în mediul studenţesc, în care totul era permis. Lipsa de maturitate, de experienţă, de repere morale, lipsa propriei identităţi au distrus-o. Şi care e scopul educaţiei dacă nu acela de a te aşeza în lume şi