Statuile de gheaţă create de firma mureşeanului reprezintă un element de lux şi stil pentru orice eveniment cu adevărat monden. Iată cum arta poate deveni afacere. Sili, cum îl ştiu toţi apropiaţii, este un tânăr cu viziune. În urmă cu mai bine de un an, i-a venit o idee de afacere care i-a schimbat cursul vieţii. „Lucram ca barman şi am văzut un bar de gheaţă la o petrecere, fapt care mi s-a părut extrem de interesant. Văzusem în trecut, pe internet, imagini cu astfel de creaţii şi mi-am dat seama atunci că ar fi nevoie de cineva în Mureş care să facă statui din gheaţă pentru evenimente mondene, festivităţi sau nunţi. Atunci am început să caut informaţii în legătură cu industria sculpturilor în gheaţă”, povesteşte mureşeanul.
S-a născut Ice Advertising
Aparatura specială pentru crearea statuilor a cumpărat-o din Timişoara, iar după ce a învăţat procedurile de producţie, Sili a intrat cu adevărat în lumea afacerilor. „Am achiziţionat 30 de mulaje, sau, mai bine spus, forme de statui. Eram conştient că voi avea nevoie de un sculptor, pentru a acoperi nevoile speciale ale unor clienţi, dar am rezolvat ulterior şi problema asta. Un prieten de-al meu, sculptor în lemn şi ceramică, s-a adaptat perfect la lucrul cu gheaţa şi realizează lucrările cele mai pretenţioase”, declară tânărul. Numele firmei, Ice Advertising, s-a născut din intenţia mureşeanului de a promova evenimente cu ajutorul gheţii.
Eforturi susţinute
Potrivit tânărului, o statuie de gheaţă este rezultatul mai multor zile de muncă susţinută în condiţii speciale. Blocurile de gheaţă care urmează a fi sculptate sunt gata după 3 zile la termepraturi extrem de scăzute, iar sculptura propriu-zisă durează aproximativ o zi. Statuile mari se realizează din 3 blocuri de gheaţă de câteva sute de kilograme, care se topesc după câteva