Compania americana speculeaza golurile lasate pe piata de intrarea in insolventa a unor regii de publicitate si cauta sa faca volume mari cu firmele care aloca bugete mici de promovare.
Compania americana Google - unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de servicii internet din lume, cu venituri anuale de peste 14 mld. euro, si-a intensificat campaniile de promovare pe piata locala, urmarind astfel majorarea veniturilor firmei din serviciile de publicitate, in special de la intreprinderile mici si mijlocii (IMM).
Dupa ce compania a semnat un parteneriat cu o banca locala pentru promovarea AdWords - sistemul propriu de publicitate online, Google a inceput sa le trimita si acasa antreprenorilor, prin posta clasica, cupoane care permit postarea gratuita de reclame online in limita a 200 de lei.
Plicurile contin cuponul de 200 de lei si o scrisoare semnata de Amelia Cretu, online strategist al Google pentru Romania - in care sunt explicate motivele pentru care companiile ar trebui sa utilizeze serviciile companiei. Reprezentantii Google nu au putut fi contactati pana la inchiderea editiei pentru detalii privind numarul de scrisori transmise si obiectivele campaniei.
Reprezentantii industriei locale de publicitate online cred ca actiunile Google, tot mai dese in ultimul an, vizeaza exploatarea oportunitatilor de pe piata.
"Google speculeaza situatia din piata - spre exemplu golul lasat prin intrarea in insolventa a Boom, una dintre regiile mari de publicitate online. Volumele generate de IMM-uri pot fi importante", a declarat pentru ZF Orlando Nicoara, directorul general al MediaPro Interactiv (MPI), divizia de online a grupului MediaPro - unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata. "Nu este un lucru nou, dar nu cred ca a mai fost facut atat de eficient si la acest nivel de detaliu in Romania, de a trimite scrisori acasa, pers