Tot mai multe magazine sunt pline cu afişe care anunţă reduceri de până la 70%. Socoteala de pe afiş nu se potriveşte însă cu cea de la casă, astfel că, înainte de a vă cumpăra un produs, ar fi bine să fiţi cu ochii în patru.
Magazinele au voie să recurgă la soldări/lichidări de stoc pentru sezonul de primăvară-vară, începând cu 1 august. Comercianţii pot vinde produsele la un preţ egal sau inferior costului de achiziţie în perioada soldărilor (legea interzice comercializarea în pierdere în timpul vânzărilor promoţionale) după ce, în prealabil, au notificat primăriile că intenţionează să practice acest tip de vânzare, definit ca „orice vânzare însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea de soldare/soldări/solduri“.
Mult aşteptatul sezon al soldărilor se anunţă a fi o mare dezamăgire pentru clienţii magazinelor, comercianţii evitând această formă de reducere. „Până în prezent, o singură firmă ne-a notificat în acest sens. În următoarea perioadă, numărul lor ar putea să mai crească“, a declarat Carmen Licu, purtătoarea de cuvânt a Primăriei Craiova. Aceasta a explicat că, din experienţa ultimelor sezoane de soldări, se observă o tendinţă a comercianţilor de a aplica promoţii (varianta mai permisivă a vânzărilor cu preţ redus) şi nu soldări.
Reduceri maxime doar la câteva produse
Problema este că multe dintre promoţiile afişate de comercianţi sunt gândite doar pentru a atrage privirea şi nu pentru a proteja buzunarul eventualilor clienţi. Chiar dacă vitrinele sunt pline de afişe care anunţă reduceri de până la 70%, produsele la care a fost aplicată reducerea maximă sunt extrem de puţine. „Avem cămăşile astea, nişte maiouri (când am ajuns la locul unde erau, vânzătoarea şi-a dat seama că stocul se terminase - n.r.) şi cămăşuţele astea“ a fost răspunsul primit în postura de client. În alt magazin, nici măcar nu se