O nouă direcţie în strategia Anchor Grup constă în valorificarea experienţei în property management, prin dezvoltarea unei noi laturi de business. Fluxul constant de venituri generat de cele două centre comerciale din portofoliul companiei este un avantaj incontestabil într-o piaţă lipsită de lichidităţi. Mijlocul unei zile călduroase de iulie. Pe Ibrahim Paksoy, CEO-ul Anchor Grup, îl găseşti la etajul al 12-lea din prima clădire de birouri dezvoltată de companie, Anchor Plaza. Îmbrăcat la costum, te întâmpină cu o strângere de mână discretă şi un zâmbet reţinut.
Deşi pare desprins din paginile unei reviste de business, postura de intervievat nu-l face să se simtă tocmai în elementul lui. Pare mai degrabă genul de om de afaceri care s-ar regăsi în mod natural în spatele uşilor închise ale unui birou, punând la punct planuri şi strategii.
În faţa unei asemenea prime impresii, o întrebare este imposibil de evitat: care este strategia companiei pe timp de recesiune? „În general, suntem în aşteptare“, recunoaşte Paksoy.
„Asta nu înseamnă însă că nu suntem pregătiţi“, adaugă însă. Spune că în această perioadă se concentrează pe îmbunătăţirea şi dezvoltarea proiectelor pe care compania le are deja în portofoliu. Au şi investiţii în plan, la pregătirea cărora lucrează, dar care pentru moment sunt amânate până la revenirea pieţei. CEO-ul Anchor aduce ca exemplu în acest sens două proiecte: o clădire de birouri şi un ansamblu rezidenţial, ambele localizate în Capitală, cu o valoare investiţională de 120 de milioane de euro.
O poziţie solidă
Îngheţarea pentru moment a investiţiilor companiei pe piaţa locală nu pare să-l debusoleze prea tare pe Paksoy. „Este o perioadă dificilă pentru toţi jucătorii din piaţă“, subliniază simplu acesta. Crede însă că, faţă de alţi developeri, Anchor Grup are o poziţie oar