Carol Bartz, directorul general al companiei Yahoo! care detine cel de-al doilea motor de cautare din lume, a dezvaluit intr-un interviu pentru New York Times culisele tranzactiei anului in lumea IT, prin care compania a renuntat la businessul de cautare pe internet.
In declaratiile pentru publicatia americana Bartz sintetizeaza sec motivele care au dus la aceasta decizie: Yahoo! nu mai putea tine pasul cu nivelul investitiilor efectuate de Google si Microsoft in propriile afaceri. Seful Yahoo! povesteste insa ca atunci cand a venit la Yahoo! nu avea aceasta intentie.
"Prima mea reactie in momentul in care am ajuns aici a fost sa refuz orice fel de acord cu privire la cautarile online", a afirmat Bartz. "Apoi am vazut structura cheltuielilor noastre, optiunile actuale si obiectivul nostru principal, de a creste audienta", a adaugat ea.
Yahoo! va pierde unii dintre cei mai talentati ingineri catre Microsoft si 400 de angajati ca urmare a eliminarii locurilor de munca, dar "nucleul" Yahoo! ramane intact, a sustinut Bartz. "Nu am eviscerat compania", a adaugat ea. Steven Ballmer, directorul general al companiei Microsoft, a mers cat de departe a putut pentru a apara acordul din perspectiva firmei Yahoo!.
Ballmer ramane impresionat de preformantele Yahoo!
Saptamana trecuta, el a spus unui grup de investitori adunati la sediul central al firmei Microsoft ca era "aproape incredibil" ca Yahoo! a reusit sa pastreze un procent atat de mare de vanzari comerciale in timp ce nu a investit nimic in infrastructura ca sa poata rula operatiunea de cautari online.
Bartz a sustinut ca oferte mult mai generoase au fost inaintate in timpuri economice diferite. Ea a mai spus ca analistii au subestimat cei doi ani si jumatate care vor fi necesari integrarii sistemelor de cautare ale celor doua companii. De asemenea, companiile se confrunta cu proce