Băncile încearcă să vândă produse la pachet şi pentru clienţii IMM la fel ca meniul de la fast-food: clienţii plătesc mai puţin când cumpără mai mult, arată o analiză www.conso.ro. Strategia pare să dea roade în condiţiile în care o singură facilitate poate determina potenţialul client să cumpere şi să utilizeze servicii pe care altfel nu le-ar fi achiziţionat.
Băncile au decis să atace piaţa IMM-urilor cu pachete ce înglobează, pentru un cost unic pe lună, diverse servicii şi produse.
"Ideea de pachet ne-a venit de la fast-food. Aici, costul e mai redus dacă iei mai mult şi toată lumea e fericită", au precizat reprezentanţii OTP Bank.
De multe ori, însă, clienţii nu sunt atât de atraşi de structura pachetului, ci sunt "agăţaţi" de un singur produs.
La bază, toate pachetele conţin unul sau două conturi curente, acces la aplicaţiile de internet banking ale băncii, discounturi la comisioanele aferente plăţilor sau retragerilor de numerar, precum şi un card de debit.
Teoretic, cumpărând pachetul, o companie care are nevoie de toate aceste servicii plăteşte mai puţin decât dacă ar fi obţinut produsele separat.
Pentru a-şi convinge, însă, potenţialii clienţi să achiziţioneze tot pachetul, băncile îi atrag şi prin diverse oferte speciale, de care în mod normal nu ar putea să beneficieze.Dobânzi mai mari la depozite"Pentru mulţi este foarte atractivă dobânda mai mare pe care o oferim la contul curent în această perioadă", a menţionat Roxana Hildan, director adjunct în cadrul direcţiei IMM a OTP Bank.
Pachetele OTP Bank presupun o dobândă pentru contul curent egală cu cea oferită de bancă pentru un depozit pe termen la o săptămână. De asemenea, clienţii care achiziţionează pachete primesc dobânzi preferenţiale la depozite, mai mari cu până la 1 punct procentual faţă de oferta standard a băncii. Facilităţi la credite Raiffeisen Bank,