Gradul de neocupare din centrele comerciale din Capitală nu este mai mare de 10%. Chiar şi într-o perioadă de recesiune, managerii de malluri continuă să încheie contracte de închiriere. Atragerea noilor branduri ocupă un loc important în strategia lor. Deşi se confruntă cu o scădere consistentă a vânzărilor, marii retaileri nu renunţă la magazinele pe care le deţin în malluri. Ba dimpotrivă. „Aproximativ 85% din spaţiul comercial este deja închiriat.
Având în vedere discuţiile avansate în care încă suntem implicaţi cu alţi retaileri în prezent, procentajul prezentat poate fi considerat mai mare de 90%“, declară Michael Richard, directorul geneneral al EMCT, devoltatorului mallului Sun Plaza din sudul Bucureştiului.
De altfel, oficialii mallului care se va deschide în luna octombrie a acestui an afirmă că nu au existat dificultăţi în atragerea chiriaşilor. „Singurele impedimente au fost acelea că unii dintre retaileri nu au acces facil la finanţare pentru a fi prezenţi în Sun Plaza. Unii dintre aceştia s-au extins anterior în mai multe amplasamente, ineficient. Astfel, au pierdut bani“, mai spune Richard.
Mallurile „vechi“, pe o poziţie bună
Reprezentanţii primelor centre comerciale de acest tip din România, respectiv Plaza România şi Bucureşti Mall, dezvoltate de către grupul turc Anchor, spun că aceste malluri stau foarte bine la capitolul închirieri pentru o astfel de perioadă de recesiune.
Şi asta în ciuda faptului că cele două unităţi se confruntă cu o oarecare scădere a volumului de vânzări pe anumite segmente.
Această tendinţă este însă contrabalansată de creşterea vânzărilor din alte sectoare, mai puţin afectate de criză, spun reprezentanţii Anchor. Potrivit acestora, în acest context, chiar şi în actualele condiţii de piaţă, proprietarii centrelor comerciale îşi continuă