Sunt unele specimene care cred că timpul lor este mai valoros decât al nostru. Ce fac astfel de inconştienţi? Consideră drumul nostru ca fiind uliţa moştenire de la tac-su mare şi ba îţi blochează maşina corect parcată, ba opresc chiar în dreptul unui loc de parcare neocupat, ba lasă autovehiculul în mijlocul drumului... că o să-l ocolească alţii.
Ce spune legea despre oprirea interzisă? Că ea înseamnă imobilizarea mai puţin de cinci minute a autovehiculului pe drumul public şi că e interzisă în zona de acţiune a semnului alăturat ori pe banda de urgenţă a autostrăzii sau că nu e permisă întoarcerea în zona de acţiune a indicatorului „Oprirea interzisă“ (cu excepţia intersecţiilor), dar şi că nu se consideră oprire timpul necesar pentru urcarea sau coborârea din automobil dacă prin această manevră nu a fost perturbată circulaţia. Oprirea mai e interzisă la mai puţin de 50 m de trecerea la nivel peste calea ferată, în curbe şi alte locuri cu o vizibilitate sub 50 m, pe trecerile de pietoni şi înainte sau după ele cu 25 m, în intersecţii, la sub 25 m de la colţul intersecţiei, în dreptul altui autovehicul oprit pe partea carosabilă, în zona unde depăşirea este interzisă prin marcaj continuu, în dreptul indicatoarelor sau semnalelor luminoase dacă acestea devin nevizibile, pe drumuri înguste, pe calea ferată sau a tramvaiului. Oprirea în locurile nepermise duce la două puncte de penalizare, la ridicarea sau blocarea autoturismului şi la o amendă de două puncte, adică 20% din salariul minim pe economie - 128 de lei.
Oprire interzisă
De ce e atât de important să nu oprim aiurea? În primul rând, oprirea aiurea, care de cele mai multe ori se transformă în staţionare (adică depăşeşte cinci minute), gâtuie traficul, reducând viteza celorlalţi şi numărul de autovehicule care pot trece pe oră pe acel sector de drum. Oprirea maşinilor în zona trecerilo