Reintroducerea taxei pe podul de la Fetesti-Cernavoda a iscat un scandal puternic intre transportatori si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, primii sustinand ca suprataxarea podului contravine acordurilor cu UE, in timp ce autoritatile sustin ca taxa trebuia introdusa inca de anul trecut pentru a acoperi costurile de intretinere.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) ar putea incasa anual circa 5,3 mil. euro din taxa reintrodusa pe 3 august pentru utilizarea podului de la Fetesti-Cernavoda, bani care vor fi utilizati pentru intretinerea infrastructurii de pe autostrada A2 Bucuresti-Cernavoda.
Taxa a fost impusa in 1987, dupa finalizarea lucrarilor de constructie, si a fost eliminata in 2004, cand a fost introdusa rovinieta (o taxa de utilizare a drumurilor publice in functie de perioada de circulatie) si au inceput lucrarile de modernizare a tronsonului de autostrada Fetesti-Cernavoda.
La un trafic de circa 18.000-20.000 masini/zi in timpul verii, in restul anului fiind circa 11.000 masini/zi, CNADNR va incasa 600.000 de euro pe luna, potrivit propriilor estimari. Astfel, in conditii ideale, in perioada mai-septembrie, compania va incasa 3 mil. euro, iar in perioada octombrie-aprilie va incasa doar 2,3 mil. euro.
„Fondurile provenite din taxe vor fi utilizate pentru necesarul de lucrari de infrastructura pentru pod, precum si pentru intretinerea infrastructurii din acea zona de pe autostrada Bucuresti-Cernavoda. Aceasta taxa este legala si astfel de exemple exista in toate tarile din Uniunea Europeana", spune Adrian Ionescu, directorul Directiei de Infrastructura din cadrul Ministerului Transporturilor. El afirma ca taxa trebuia introdusa inca din 2008, insa abia anul acesta a fost finalizata statia de taxare.
Federatia Operatorilor de Transport Rutier (FORT) sustine ca podul este p