În fiecare zi, CFR Călători are în circulaţie un număr mediu de 1.500 de trenuri, cu variaţii importante în weekend şi în sezonul estival, care în medie circulă 250.000 minute. Sursa: Adi Pâclișan
Raportat la aceste valori, se înregistrează o întârziere medie zilnică de aproximativ 6.032 de minute, ceea ce reprezintă 2,4% din timpul total de circulaţie al trenurilor de călători, rezultând o medie de 4,02 minute de întârziere/ tren.
Un caz revoltător în care se întârzia cu orele ne-a fost reclamat de Raluca Lungu, care a mers de câteva ori cu trenul Rapid 346, care face legătura Bucureşti-Viena. „Trenul ar trebui să ajungă la Viena pe la ora 9.00 dimineaţa, ora locală. Dar ajunge frecvent la ora 12.30, adică la ora 13.30 a României. Nu e iarnă, nu sunt zăpezi şi totuşi se întâmplă”, se plânge Raluca, care a trecut de două ori prin această experienţă şi a pierdut întâlniri importante din cauza întârzierilor. Vina pentru această situaţie e pusă de către CFR Călători pe seama şantierului de reabilitare a căii ferate pe ruta Câmpina - Braşov.
După reclamarea situaţiei, s-a decis ca trenul să plece mai devreme cu 25 de minute. „De pe 4 iulie, nu au mai avut loc întârzieri. Pe de altă parte trebuie reţinut că trenul iese în străinătate, controalele vamale durează mult, iar noi nu putem impune la frontieră în cât timp să le facă”, spune Carmen Cotonaru, purtător de cuvânt al CFR Călători.
În fiecare zi de miercuri veţi putea citi, în pagina specială de protecţie a consumatorului, poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele reclamate.
Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro.