» Constructorul american al Autostrazii Transilvania, compania Bechtel, a reusit sa asfalteze aproximativ jumatate din tronsonul de autostrada dintre Gilau si Turda. Desi lucrarea ar trebui sa fie gata la finalul anului, intarzierile continua sa se acumuleze.
Reprezentantii Bechtel inca mai spera ca vor termina tronsonul de autostrada care va fi, practic, o centura de ocolire a Clujului pana la finalul anului. Cu toate acestea, exista intarzieri. Reprezentantii Bechtel dau vina pe autoritatile romane, care nu si-au respectat angajamentul de a muta retelele de apa si curent electric ce se intersecteaza cu traseul autostrazii. In apropiere de comuna Sandulesti, de pilda, firele electrice de inalta tensiune sunt inca spanzurate de-a latul Autostrazii Transilvania, desi ele ar fi trebuit sa fie mutate inca din data de 30 aprilie. De asemenea, haldele cu otravuri provenite de la fostele Uzine Chimice Turda inca nu au fost mutate. Muncitorii inca lucreaza la transportul mormanelor de zeci de tone de reziduuri, pe locul carora ar urma sa fie amenajat nodul rutier de la Turda, care va lega Autostrada Transilvania de drumul national dintre Turda si Alba Iulia.
Tot la Turda, cel mai mare viaduct de pe traseul tronsonului in lucru al Autostrazii Transilvania a fost finalizat. El are o lungime de 960 metri si trece peste Valea Ariesului. Inaltimea viaductului este de 23 metri, echivalenta cu cea a unui bloc cu opt etaje. Pentru construirea viaductului au fost necesare 192 de grinzi de tip U, in greutate de 160 tone fiecare. "Finalizarea acestui viaduct este un punct de referinta pentru intregul proiect, intrucat ilustreaza nu doar complexitatea lucrarilor, dar si mobilizarea extraordinara pentru atingerea obiectivului stabilit impreuna cu beneficiarul pentru acest an", a spus directorul de comunicare al Bechtel, Bogdan Sgarcitu. Cu toate acestea, la