Producatorul de ambalaje de carton ondulat Dunapack Rambox din Sfantu-Gheorghe, parte a holding-ului Prinzhorn din Austria, cu clienti precum Nestle, Kraft, Heineken sau Angeli, a incheiat primele sase luni anul acesta cu afaceri de aproape 8,3 milioane de euro, in scadere cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"Factorul principal care a contribuit la acest rezultat este scaderea pretului de vanzare cu aproximativ 15%. Nivelul productiei realizate de Dunapack Rambox in primul semestru al anului acesta se situeaza la un nivel aproape comparabil cu cel din aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Vlad Vasiliu, managing director al companiei Dunapack Rambox, care a avut in primul semestru anul acesta o productie de 14.319 tone, mai putin cu doar 6,6% fata de situatia din aceeasi perioada a anului trecut.
Piata cartonului a scazut cu 17%
Compania planuieste ca pana la sfarsitul anului sa recupereze abaterea aceasta si sa depaseasca volumul de anul trecut pe o piata a cartonului ondulat care s-a contractat, conform estimarilor Dunapack Rambox, cu aproximativ 17% fata de anul trecut.
Producatorul de carton ondulat a reinnoit si prelungit contractele cu clienti precum Nestle, Kraft, Unilever, Doctor Oetker, Heineken, Orkla, Angeli sau Chipita. Mai mult, compania a inceput colaborarea si cu alti clienti, printre care Danone.
"O crestere fata de primul semestru anul trecut a inregistrat si activitatea de export pe piata Republicii Moldova, iar pana la sfarsitul anului in curs estimam un avans cu 18% fata de anul anterior", a mentionat el.
Vlad Vasiliu a mai spus ca desi incasarile de la clienti urmaresc evolutia vanzarilor, singura diferenta o constituie perioada de incasare a creantelor, care a crescut cu aproape 30% fata de aceeasi perioada a anului anterior.
Reducerile vizeaza si numarul de salariati @N_P