Luna aceasta încep lucrările de reabilitare și lărgire a șoselei de centură a oradeai, tronsonul Metro-Selgros, acestea urmând să fie încheiate cel târziu în decembrie, anunță primarul Ilie Bolojan.
Până în septembrie vor fi efectuate lucrări de mutare a rețelelor de joasă și medie tensiune, de realizare a canalizării pluviale și excavat patul pentru noile benzi de circulație. Din luna septembrie vor începe lucrările de reabilitare propriu-zis a a tronsonului în lungime de 2,5 kilometri, municipalitatea și poliția rutieră urmând să decidă cum va fi restricționată circulație pe durata celor trei luni. „Varianta extremă ar fi blocarea totală a traficului și devierea lui prin Nufărul”, spune primarul Ilie Bolojan. Drumuri Orășenești va realiza drumul de acces între centură și strada Bumbacului, inclusiv podul peste pârâul Peța.
Traseul șoselei de centură va fi ușor modificat în zona Selgros, iar în zona CET-ului II, va fi doar lărgit la patru benzi. Acest tronson al șoselei va fi înălțat cu 60-70 de centimetri peste cel actual.
Lucrările de reabilitare și lărgire la tronsonul dintre bulevardul Ștefan cel Mare și Calea Aradului va fi gata la sfârșitul lunii august.
Valoarea lucrărilor de modernizare și lărgire la patru benzi a centurii orădene între Metro și Selgros se ridică la zece milioane de euro. Finanțarea este asigurată de Ministerul Transporturilor, cu posibilitatea ca primăria Oradea să asigure o rezervă de finanțare dacă ministerul nu are bani suficienți. Valoarea totală a lucrărilor de modernizare a centurii, cu un al doilea pod peste Crișul Repede în zona Densusianu și pasaj suprateran peste Calea Ferată la ieșirea spre Oșorhei se ridică a 63 de milioane de lei. Centura are o lungime de 8,6 kilometri.