Vanzarile de masini noi mai scumpe de 100.000 de euro au scazut in primul semestru la o treime fata de aceeasi perioada din 2008, la mai putin de 60 de unitati, segmentul de lux avand astfel un declin mai puternic decat piata generala a automobilelor, care s-a injumatatit in perioada analizata, potrivit Mediafax.
Livrarile marcilor premium si de lux s-au redus in ansamblu la mai mult de jumatate in primul semestru din acest an, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu mici exceptii, declinul fiind temperat de cererea pentru masinile mai ieftine din gama fiecarui constructor premium, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) din Romania.
Pe o piata a autoturismelor care a scazut cu 51,3% la sase luni, fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 70.610 unitati, Audi a avut vanzari in scadere cu 52,6%, BMW cu 61,1%, iar Jaguar cu 72,3%. De asemenea, livrarile Maserati au scazut cu 71,4%, cele ale Mercedes-Benz s-au redus cu 42,6%, iar Porsche a scazut cu 57,6%.
Vanzarile modelelor care au un pret de catalog mai mare de 100.000 de euro au scazut de trei ori in primul semestru, la sub 60 de unitati, fata de intervalul corespunzator al anului trecut, cand au fost comercializate peste 160 de masini care trec de aceasta valoare.
In primele sase luni din acest an nu a fost livrat niciun model Audi A8 cu motor pe benzina de sase litri (de 450 Cai Putere), in timp ce anul trecut au fost vandute doua astfel de masini, al caror pret cu TVA inclusa trece de 120.000 de euro. Pentru modelul Audi S8, care costa circa 105.000 euro inclusiv TVA, echipat cu motor pe benzina de 5,2 litri, a optat un singur client in primele sase luni din acest an, fata de sase persoane in perioada ianuarie - iunie din 2008. Tot un singur client a ales si varianta de motorizare diesel (4,2 litri TDI de 326 Ca