Renault Serus, cel mai mare dealer al marcii Renault de pe plan local, arata ca singura solutie pentru supravietuirea dealerilor auto in perioada curenta, cand vanzarile de automobile s-au redus cu aproape 58% fata de anul trecut, o reprezinta concentrarea pe serviciile post vanzare. Totodata, sursele de venit ale unui dealer auto, vanzarile de automobile noi si serviceul, si-au inversat ponderile, lucrarile de mentenanta si de reparatie ale vehiculelor reprezentand acum 70% din cifra de afaceri.
„Nu poti sa aduci in fiecare zi 100 de clienti noi, de aceea receptia trebuie sa fie ca aceea dintr-un hotel de cinci stele. Este un punct cheie, iar masinile trebuie tratate cu atentie, pentru ca doar asa poti pastra clientul si aduce altii noi.", explica Laurentiu Calmau, directorul general al Serus Militari, cel mai mare dealer Renault.
Compania vede pentru anul acesta reducerea vanzarilor cu 50% fata de anul trecut, cand s-au vandut aproape 2.500 de automobile, si cu 75% fata de 2007, cand s-au vandut mai mult de 4.000 de unitati.
„Mi-ar placea ca serviceul sa se dezvolte in continuare, dar sa se dez-volte impreuna cu vanzarile de automobile, nu doar unul dintre segmente. Suntem o tara slab motorizata, dar nu ne permite mai mult infrastructura", explica Calmau.
Serus detine, pe langa showroomul din Militari, inaugurat in 2007, si doua centre, Renault si Nissan, localizate pe bulevardul Timisoara. Compania a inregistrat afaceri de 79,6 mil. lei in 2008 (circa 21,5 mil. euro).
Rezultate financiare? In functie de piata
Cea mai mare problema pentru dealeri in prezent, pe langa identificarea de potentiali noi clienti pentru automobilele noi, o reprezinta estimarile privitoare la rezultatul exercitiului financiar.
Daca pentru volumul de vanzari tinta a fost fixata la 1.000 - 1.100 de unitati, estimarile privitoare la cifra de afaceri ram