Primii 42 de kilometri ai autostrazii Transilvania, pe tronsonul 2B (Turda-Gilau), ar putea fi finalizati pana in 15 noiembrie, dupa ce in luna iunie au declarat ca ar fi „o minune" daca vor reusi sa realizeze acest tronson, avand in vedere ritmul greoi al relocarii utilitatilor.
„Problema relocarii utilitatilor este in mare parte rezolvata: in prezent singurele zone afectate sunt in preajma nodurilor rutiere de la Turda si Gilau, 7 utilitati in apropierea nodului rutier Gilau si alte 2 langa nodul rutier Turda. Reprezentantii DRDP Cluj estimeaza ca acestea vor fi solutionate pana in data de 15 august", au declarat pentru ZF reprezentantii Bechtel.
In prezent, circa 80% din lucrarile pe tronsonul Turda-Gilau sunt finalizate, dupa ce a fost construit si viaductul de un kilometru, cel mai lung de pe acest tronson. Din cei 42 km sunt asfaltati deja 23 km, urmand ca stratul de uzura, ultimul, sa fie aplicat in mod continuu, pe toata lungimea autostrazii.
Pe santierul autostrazii Transilvania lucreaza circa 2.400 de angajati ai Bechtel, carora li se adauga peste 700 angajati ai unor firme subcontractoare si furnizoare. Acestia lucreaza in doua schimburi, unul de zi si unul de noapte, sase zile pe saptamana si duminica, o data la doua saptamani.
Potrivit unui protocol incheiat in februarie intre Ministerul Transporturilor (MT) si Bechtel, compania americana s-a angajat sa finalizeze in acest an 42 de kilometri din tronsonul Campia Turzii - Gilau si viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcau - Bors.
MT a alocat de la inceputul anului circa 119 mil. euro pentru autostrada, suma totala prevazuta pentru anul acesta pentru Bechtel, valoare care include si datoriile restante din 2008, ridicandu-se la 420 mil. euro. Bechtel a inceput lucrarile si pe tronsonul 3C (Suplacu de Barcau-Bors), unde au fost chemati din somaj tehnic 245 de muncitori. Insa p