De doi ani de zile, trenurile personale şi de marfă nu mai ajung în gara oraşului Slănic, din cauza unui pod de 15 metri, avariat în timpul inundaţiilor din 2007.
1 /. Izolarea localităţii a dus la scăderea numărului de turişti la Salina Prahova şi la reducerea livrărilor de sare extrasă din munţii Slănicului.
În primăvara anului 2007, inundaţiile au făcut impracticabil un pod aparţinând CFR de la intrarea în oraşul Slănic. De atunci, trenurile nu mai ajung în localitatea cunoscută mai ales pentru salina din fosta mină Unirea, ci se opresc într-o altă haltă, situată la cinci kilometri de staţiune.
Impact economic
A fost momentul în care a început şi declinul economic al Slănicului: numărul turiştilor a scăzut, iar livrările exploatării s-au redus cu 30%, pentru că transportul de sare se făcea aproape integral pe calea ferată. În plus, locuitorii Slănicului au ajuns la mâna patronilor de microbuze, care fac legea pe traseul Slănic-Ploieşti.
„După ce trenurile nu au mai ajuns la noi, seara nu mai poţi pleca din Slănic, pentru că nu mai sunt microbuze”, se plânge Sorin Manole, unul dintre localnici. În ciuda petiţiilor făcute de oameni şi autorităţi la Ministerul Transporturilor, acesta nu a alocat până acum fonduri pentru reparaţia podului şi reluarea circulaţiei feroviare.
„Chiar săptămâna trecută am vorbit cu directorul de la Infrastructură, care mi-a confirmat că anul acesta nu sunt bani pentru acel pod, care nu este mai lung de 15 metri”, susţine Gheorghe Chiriţă, liderul Sindicatului CFR Prahova. Acelaşi răspuns de la Ministerul Transporturilor l-a primit şi deputatul Marian Săniuţă din Colegiul Slănic. „Am făcut numeroase interpelări şi sesizări la ministrul Berceanu, fără niciun rezultat. Dacă iniţial mi s-a comunicat că podul va fi reparat până la finele anului acesta, ulterior, din