Vânzările de maşini noi mai scumpe de 100.000 de euro au scăzut în primul semestru la o treime faţă de aceeaşi perioadă din 2008, la mai puţin de 60 de unităţi, segmentul de lux având astfel un declin mai puternic decât piaţa generală a automobilelor, care s-a înjumătăţit în perioada analizată.Livrările mărcilor premium şi de lux s-au redus în ansamblu la mai mult de jumătate în primul semestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu mici excep�
Vânzările de maşini noi mai scumpe de 100.000 de euro au scăzut în primul semestru la o treime faţă de aceeaşi perioadă din 2008, la mai puţin de 60 de unităţi, segmentul de lux având astfel un declin mai puternic decât piaţa generală a automobilelor, care s-a înjumătăţit în perioada analizată.
Livrările mărcilor premium şi de lux s-au redus în ansamblu la mai mult de jumătate în primul semestru din acest an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu mici excepţii, declinul fiind temperat de cererea pentru maşinilor mai ieftine din gama fiecărui constructor premium, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
Pe o piaţă a autoturismelor care a scăzut cu 51,3% la şase luni, faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, la 70.610 unităţi, Audi a avut vânzări în scădere cu 52,6%, BMW cu 61,1%, iar Jaguar cu 72,3%. De asemenea, livrările Maserati au scăzut cu 71,4%, cele ale Mercedes-Benz s-au redus cu 42,6%, iar Porsche a scăzut cu 57,6%.
Audi
În primele şase luni din acest an nu a fost livrat niciun model Audi A8 cu motor pe benzină de şase litri (de 450 Cai Putere), în timp ce anul trecut au fost vândute două astfel de maşini, al căror preţ cu TVA inclusă trece de 120.000 de euro. Pentru modelul Audi S8, care costă circa 105.000 euro inclusiv TVA, echipat cu motor pe benzină de 5,2 litri,