Din ce în ce mai multe televiziuni şi posturi de radio apelează la segmentul de populaţie imun la virusul mitocăniei pentru a readuce bunul-simţ în prim-plan.„Atlasul de mitocănie urbană“ realizat de radio Guerrilla şi campania „Bunul-simţ salvează vieţi“ de la Prima TV sunt două dintre aceste iniţiative media. Prin campaniile care promovează bunul-simţ, diverse personalităţi media încearcă, pe calea undelor sau direct în stradă, să promoveze ideea unui spaţiu civilizat şi european. „Campania de bun-simţ“ din sezonul trecut al emisiunii Apropo TV, prezentată de Andi Moisescu, a fost cea care a dat startul.
În prezent, sunt în derulare campanii precum „Jos pălăria“ de la Pro TV, „Te scăpăm de gunoaiele din maşină“ de la Europa FM, „Bunul- simţ salvează vieţi“ de la Prima TV sau „Păstrează-ţi bunele maniere în trafic“, realizată de Radio Bucureşti.
Cea din urmă îşi propune să convingă atât şoferii, cât şi pietonii să-şi stăpânească instinctele şi să conştientizeze necesitatea unei atitudini civilizate pe străzi şi pe şosele.
Vor avea sau nu succes?
Adrian Bucur, prezentatorul ştirilor de la Prima TV şi un susţinător al iniţiativelor de acest gen, este de părere că schimbarea pentru care pledează nu este ideală, ci cât se poate de realizabilă. „Dacă n-am crede în puterea schimbării, atunci n-am mai face niciun demers de acest gen“, spune acesta. Bucur „militează“ în prezent pentru un mediu mai curat, prin campania pe care o susţine la Prima TV.
Pentru Mihai Dobrovolschi, dj-ul de la radio Guerrilla care promovează categorisirea mitocanilor şi implicit „extirparea“ lor, misiunea nu pare atât de uşoară. „Sigur nu are cum să se schimbe ceva vizibil. Nu o să vezi de mâine, pe stradă, oamenii fiind mai buni unii cu alţii sau mai politicoşi chiar şi cu ei înşişi. Sper mai mult într-un «butterfly effect»