CONTROL l Televiziunile se plâng că Obama cere prea multă mediatizare şi că se pierd astfel venituri importante din publicitate
Pe blogul oficial al Casei Albe a apărut, miercuri, solicitarea ca cetăţenii să raporteze, prin email, orice zvon sau informaţie falsă lansată în privinţa reformei sistemului de sănătate, promovată intens de Obama.
„Există multe dezinformări în privinţa asigurărilor de sănătate, mergând de la tentativa de a controla finanţele personale ale cetăţenilor până la cele privind moartea sistemului Life care”, explică Macon Philips, director pentru noile media al Casei Albe.
„Aceste zvonuri se răspândesc adesea fără a ieşi la suprafaţă, prin intermediul emailurilor şi al conversaţiilor obişnuite. Dat fiind că nu le putem urmări pe toate de la Casa Albă, vă cerem să ne ajutaţi. Dacă primiţi un email sau vedeţi ceva pe internet care vi se pare dubios, trimiteţi aceste informaţii la flag@whitehouse.gov“, a mai spus Philips, într-o referire voalată la anumite informaţii răspândite de tabăra republicană pentru a slăbi popularitatea reformei dorite de liderul democrat al SUA.
Liderul american mai lansase un astfel de site de contracarare a zvonurilor pe vremea când candida pentru Casa Albă. Noua iniţiativă este una extrem de controversată în contextul în care mulţi (inclusiv din mass-media) îl acuză pe noul preşedinte de control obsesiv al informaţiei, comentează Le Figaro.
Televiziunile îl acuză de supramediatizare
La televiziuni, în presa scrisă, la radio şi pe internet – niciun mediu nu îi scapă preşedintelui Obama când vine vorba de a-şi promova ideile şi imaginea. Are 20 de filmuleţe de la conferinţe, postate săptămânal pe Youtube, fără a mai adăuga şi nenumăratele discursuri, interviuri exclusive, scrisori deschise către ziare. În şase luni, a ţinut patru conferinţe în direct la orele de maxim