Netbookurile, cunoscute ca şi laptopuri de mici dimensiuni special concepute pentru accesul la Internet, sunt printre singurele produse IT care se vând în continuare foarte bine, în ciuda crizei economice. Cei mai mulţi cumpărători sunt atraşi de netbookuri, în principal, datorită preţurilor competitive, între 200 şi 400 de euro. În plan secundar stau motive legate de portabilitatea şi performanţele acestora. De la lansarea primelor modele, în urmă cu doi ani, producăto
Netbookurile, cunoscute ca şi laptopuri de mici dimensiuni special concepute pentru accesul la Internet, sunt printre singurele produse IT care se vând în continuare foarte bine, în ciuda crizei economice.
Cei mai mulţi cumpărători sunt atraşi de netbookuri, în principal, datorită preţurilor competitive, între 200 şi 400 de euro. În plan secundar stau motive legate de portabilitatea şi performanţele acestora.
De la lansarea primelor modele, în urmă cu doi ani, producătorii de PC-uri au îmbunătăţit componentele hardware din netbookuri, care au în prezent procesoare şi plăci grafice de ultimă generaţie, dar şi ecrane şi tastaturi mai mari.
Termenul de „netbook” a început să fie folosit începând cu anul 2007, atunci când compania taiwaneză Asus a lansat primul model Eee PC. Destinat pieţelor emergente, Eee PC avea un ecran de 7 inchi, un procesor de 900 MHz, o memorie RAM de 512 MB, 4 GB capacitate de stocare şi cântărea în jur de un kilogram.
Marii producători intră în scenă
Succesul enorm înregistrat de seria Eee PC, 350.000 de unităţi din octombrie până la sfârşitul anului 2007 şi peste 4,9 milioane în 2008, i-a determinat pe marii producătorii de PC-uri să lanseze produse similare.
HP, Dell, Acer, Lenovo, MSI, Toshiba şi Sony au lansat propriile netbookuri şi luptă, în prezent, pentru o cotă de piaţă cât mai mare pe acest segment.
Analiştii firmei de ce