Productivitatea şi competitivitatea angajaţilor este grav afectată de stresul cauzat de criza economică. Companiile sunt sfătuite să ia măsuri pentru minimizarea acestor efecte, printre acestea numărându-se coachingul, consultanţa pshilogică pentru angajaţi, dar şi comunicarea mai clară a mesajelor interne. Primii paşi s-au şi făcut deja în România, unele companii introducând în pachetul de servicii medicale oferit angajaţilor şi consilierea psihologică. Lips
Productivitatea şi competitivitatea angajaţilor este grav afectată de stresul cauzat de criza economică. Companiile sunt sfătuite să ia măsuri pentru minimizarea acestor efecte, printre acestea numărându-se coachingul, consultanţa pshilogică pentru angajaţi, dar şi comunicarea mai clară a mesajelor interne. Primii paşi s-au şi făcut deja în România, unele companii introducând în pachetul de servicii medicale oferit angajaţilor şi consilierea psihologică. Lipsa siguranţei locului de muncă, reducerile salariale, tensiunea generală din jur şi fluxul continuu de informaţii apocaliptice sunt factori importanţi de stres în 2009. Incapacitatea de concentrare, lipsa de iniţiativă, oboseala cronică sau anxietatea sunt doar câteva dintre simptomele angajaţilor care dăunează grav companiilor. Ineficienţa nu este singurul dezavantaj al stresului angajaţilor. Deviaţii psihosomatice Printre simtomele psihosomatice ale stresului se numără tresăririle musculare, durerile lombare, cefalee, probleme respiratorii, fatigabilitatea, roşeaţa sau paloarea, palpitaţiile, transpiraţiile, mâinile reci, uscăciunea gurii, urinatul frecvent, senzaţia de amorţire în membre, dificultăţile de înghiţire, tulburările stomacale, senzaţia de nod în gât. În această perioadă, din ce în ce mai mulţi angajaţi fac greşeli, îşi iau concedii medicale sau se învoiesc pe motiv de oboseală cronică. Mulţi dintre cei care rezistă pe baricade vin