CFR Marfă va fi privatizată la sfârşitul anului viitor, iar CFR Călători şi CFR SA, vor fi restructurate, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, în cadrul unei conferinţe susţinută după întâlnirea cu delegaţia Fondului Monetar Internaţional (FMI). „Pentru CFR Marfă vom obţine miliarde de euro”, a subliniat ministrul Berceanu. Acesta a explicat că pregatirea privatizării va demara la începutul anului viitor, iar privatizarea ar putea avea loc
CFR Marfă va fi privatizată la sfârşitul anului viitor, iar CFR Călători şi CFR SA, vor fi restructurate, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, în cadrul unei conferinţe susţinută după întâlnirea cu delegaţia Fondului Monetar Internaţional (FMI).
„Pentru CFR Marfă vom obţine miliarde de euro”, a subliniat ministrul Berceanu. Acesta a explicat că pregatirea privatizării va demara la începutul anului viitor, iar privatizarea ar putea avea loc la sfârşitul anului 2010, când, potrivit lui Berceanu, circumstanţele economice vor fi mai prielnice unei „privatizări avantajoase”.
Privatizarea, singura soluţie câştigătoare
„Privatizarea trebuie făcută mai ales că CFR Marfă e în competiţie cu mai multe companii, mai ales străine, care vor să intre în România. Printre acestea se numără companiile de marfă austriece, germane, dar nu numai, iar o companie de stat nu va putea rezista pe piaţă”, a explicat ministrul transporturilor.
Potrivit oficialului guvernamental, banii obţinuţi ar urma să fie investiţi in infrastructura feroviară şi în achiziţia de garnituri moderne, "astfel încât tentaţia de a călători cu trenui să fie atât de mare încât veniturile companiei să fie cu mult mai mari decât cheltuielile".
CFR Călători şi Infrastructură cheltuiesc mai mult decât produc
În ceea ce priveşte CFR Călători, Radu Berceanu a declarat că ar trebui efectuată o amplă ope