Retailerul belgian Delhaize a avut în primul semestru în România şi Indonezia pierderi de un milion de euro, faţă de un profit operaţional de un milion de euro în perioada similară a anului trecut, deşi vânzările au crescut cu aproape 20%, la 109 milioane euro. Cea mai mare parte a pierderilor realizate de grupul belgian sunt atribuite României, acestea fiind generate de cheltuielile mari cu personalul, diferenţele de schimb valutar, rezultatele operaţionale ale magazinelor La Fo
Retailerul belgian Delhaize a avut în primul semestru în România şi Indonezia pierderi de un milion de euro, faţă de un profit operaţional de un milion de euro în perioada similară a anului trecut, deşi vânzările au crescut cu aproape 20%, la 109 milioane euro.
Cea mai mare parte a pierderilor realizate de grupul belgian sunt atribuite României, acestea fiind generate de cheltuielile mari cu personalul, diferenţele de schimb valutar, rezultatele operaţionale ale magazinelor La Fourmi şi valoarea ridicată a amortizării referitoare la acestă reţea.
În al doilea trimestru, veniturile retailerului în România şi Indonezia au urcat cu 19,3%, la 56 milioane euro, rezultatul reflectând extinderea reţelelor de magazine din cele două state, în principal prin achiziţia La Fourmi, şi inflaţia ridicată. Fără a include rezultatele La Fourmi, veniturile au avansat cu 2,4%.
Încă opt magazine până la finele anului în România
Delhaize anticipează că va încheia acest an cu 48 de magazine în România, faţă de 40 de locaţii la finele primului semestru. Pe 7 iulie, retailerul a finalizat achiziţia a patru supermagazine Prodas în Bucureşti, ceea ce va consolida poziţia grupului pe piaţa românească, notează raportul.
La nivel de grup, Delhaize a avut în primele şase luni un profit operaţional de 491 milioane euro, în creştere cu aproape 30%, comparativ cu perioada ianuarie-