Brandul de bere Peroni, parte a portofoliului Ursus Breweries, a inregistrat o crestere de cateva puncte procentuale in perioada aprilie-iunie a acestui an, detinand in prezent 8% din segmentul super-premium, o piata de 900.000 de hectolitri. In aceeasi perioada insa vanzarile Peroni au fost in scadere fata de cele inregistrate in aprilie-iunie 2008.
"Un brand poate sa inregistreze vanzari mai mici si sa castige cota de piata, in conditiile in care brandurile cu care concureaza inregistreaza scaderi mai mari in aceeasi perioada", a declarat Grant McKenzie, vicepresedintele de marketing al Ursus Breweries, companie care a rulat anul trecut afaceri de peste 300 mil. euro pe plan local. McKenzie, 35 de ani, a preluat pozitia de vicepresedinte de marketing al Ursus Breweries in luna martie a acestui an.
Principalele branduri cu care Peroni isi disputa segmentul super-premium pe plan local sunt Heineken, parte a portofoliului Heineken Romania, si Stella Artois, produsa de InBev Romania.
Scaderi pe segmentul super-premium
Ursus Breweries, filiala gigantului SABMiller, a inregistrat de asemenea in primul trimestru al acestui an fiscal (aprilie-iunie) o cota de piata cu 1,6% mai mare decat cea obtinuta la finalul lunii martie a acestui an si detine in prezent 30,6% din volumul pietei locale a berii, potrivit reprezentantilor Ursus Breweries, care citeaza compania de retail audit MEMRB.
Cota de piata castigata in aceasta perioada de subsidiara SABMiller a fost realizata pe fondul unei scaderi a vanzarilor, cu 3%, dupa o crestere de 22% in aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit lui McKenzie, desi segmentul super-premium a inregistrat de asemenea in prima jumatate a acestui an o diminuare a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, scaderea acestui segment este sub cea a pietei.
Berea economica a fost cea mai