Operatorul low cost Blue Air a transportat 540.000 de pasageri in primele sase luni ale anului, in crestere cu 27% fata de perioada similara a anului trecut, dar cu 180.000 de persoane mai putin decat competitorii de la Wizz Air.
Desi cifra reprezinta mai putin de 30% din totalul pasagerilor pe care Blue Air si-a propus sa ii transporte anul acesta (1,7 milioane), reprezentantii companiei continua sa isi pastreze estimarile initiale.
“In prima jumatate a anului, doar luna iunie este buna pentru industria aviatica, in timp ce in al doilea semestru avem intreg sezonul estival, cu multi romani care vin in vacanta din Spania si Italia. In aceste conditii, credem in continuare ca vom transporta 1,7 milioane de pasageri anul acesta”, sustine Adrian Ionascu, directorul general al companiei.
In aceasta perioada, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 56 milioane euro (237,7 milioane lei) , in crestere cu peste 35% in lei fata de primele 6 luni din 2008, cand a raportat afaceri de 47,7 milioane euro (175,1 milioane lei). “Aceasta crestere de 27 de procente vine ca urmare a destinatiilor pe care Blue Air le-a introdus in aceast an. In prezent, compania opereaza 42 de destinatii, dintre acestea 20 fiind introduse in aceasta vara", a spus Adrian Ionascu.
Gradul de incarcare a aeronavelor Blue Air a fost in aceasta perioada de 75%, cu 10 puncte procentuale mai putin fata de compania ungara Wizz Air.
Wizz Air si Blue Air lupta pentru cota de piata a My Air
Blue Air a introdus, recent, curse suplimentare spre Catania si Napoli, ca urmare a anularii curselor companiei italiene MyAir. "Din 22 iulie si pana in prezent, Blue Air a transportat peste 4.500 de pasageri, acestia platind doar taxa de aeroport", a precizat Ionascu.
In opinia acestuia, cota de piata lasata de My Air se va imparti tot intre marii operatori low cost de piata loca