Circa 50.000 de maşini care trebuia să fie casate în Germania, prin programul de înnoire a parcului auto, au ajuns să fie vândute în ţări din Europa de Est şi Africa, prin intermediul unei reţele infracţionale, informează Financial Times. Programul "Rabla" din Germania a reuşit, teoretic, să scoată din uz şi să caseze circa 1,7 milioane de maşini mai vechi de nouă ani, însă serviciul de cercetare al infracţionalităţii (BDK) din cadrul Poliţiei a anunţat că 5-10% dint
Circa 50.000 de maşini care trebuia să fie casate în Germania, prin programul de înnoire a parcului auto, au ajuns să fie vândute în ţări din Europa de Est şi Africa, prin intermediul unei reţele infracţionale, informează Financial Times.
Programul "Rabla" din Germania a reuşit, teoretic, să scoată din uz şi să caseze circa 1,7 milioane de maşini mai vechi de nouă ani, însă serviciul de cercetare al infracţionalităţii (BDK) din cadrul Poliţiei a anunţat că 5-10% dintre automobile au ajuns să fie exportate, deşi figurau ca fiind maşini casate.
Vicepreşedintele BDK Wilfried Albishausen a declarat că programul de înnoire a parcului auto a fost introdus fără ca autorităţile să ţină cont de faptul că reţelele de crimă organizată deţin metode de procura maşini destinate casării şi de a le exporta.
Agenţia guvernamentală Bafa, care gestionează programul de înnoire a parcului auto, s-a arătat surprinsă de cifrele avansate de BDK şi susţine că nu a ştiut de amploarea ilegalităţilor.
"Poliţia ne-a alertat pentru câteva cazuri", a declarat purtătorul de cuvânt al Bafa.
Ministrul de finanţe din Germania, Peer Steinbrück, a promis că va demara o anchetă în acest caz.
În Germania prima de casare este 2.500 de euro, iar programul "Rabla" local a reuşit să crească vânzările de maşini noi cu 30% la şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în pofida crizei.
SURSA